La introducció de les TIC en l’educació no és un procés recent. Des de l’aparició dels ordinadors personals (l’any 1980 aproximadament) s’han utilitzat aquests mitjans tecnològics en la docència. Però en aquests darrers anys, la ràpida evolució de les ferramentes TIC, així com el seu considerable abaratiment, han estat decisius a l’hora de generalitzar-ne l’ús didàctic en l’aula. Aquest ampli ús de les TIC en l’aula ha propiciat canvis profunds en la funció docent i en el procés d’aprenentatge de l’alumnat. S’està modificant progressivament el model d’ensenyança, així com el rol del professorat. I, en aquest nou context d’aprenentatge més autodirigit, el professorat passa de ser l’única font de coneixement, a exercir un paper més de guia, ajuda, dinamitzador i assessor.
Les tecnologies mòbils constitueixen una part creixent i cada cop més significativa de les TIC en l’educació. La incorporació de l’ús de dispositius mòbils a la vida quotidiana de nens i adolescents és una realitat que requereix ser abordada des de vessants diversos de la vida escolar que van de la convivència i els valors ètics i ciutadans als aspectes tècnics, al currículum i a l’aprenentatge al llarg de la vida.
Associat a l’ús de la tecnologia a l’aula també se’n desprenen avantatges i inconvenients. Pel que fa als avantatges, la majoria de docents coincideixen que:
· Faciliten l’ensenyament, l’aprenentatge i l’assoliment dels objectius educatius.
· Permeten accedir a classe a multitud de recursos, compartir-los i contextualitzar més les activitats amb l’entorn dels estudiants.
· Permeten augmentar l’atenció i la motivació dels estudiants i promoure més la seva implicació i participació.
· Faciliten la realització d’activitats col·laboratives i en grup.
· Proporcionen més oportunitats per investigar, desenvolupar la imaginació i la creativitat.
· Faciliten la comprensió i l’adquisició de competències digitals.
· Faciliten la renovació metodològica orientada a la innovació didàctica, la individualització, el tractament de la diversitat, una major interacció professor-alumnes i entre alumnes, les correccions col·lectives, i l’avaluació contínua.
Entre els inconvenients, es posa de manifest que:
· L’ús de la tecnologia exigeix dedicar més temps a la preparació de les classes.
· Problemes de connexió a Internet.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada