Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.
- La introducció, que presenta un plantejament general de la tasca.
- La tasca en què s'identifica l'objectiu a assolir per tot el grup.
- El procés, apartat on es descriuen els grups de treball, les tasques específiques que realitzaran i els recursos que s'emprarque s'empraran.
- L'avaluació, en què s'indiquen els aspectes que es valoraran.
- La conclusió, que inclou unes reflexions finals sobre la tasca.
- Els crèdits on s'inclouen les referències als materials utilitzats.
La de les WebQuest, una estratègia didàctica en la qual els alumnes (des de meitat de primària fins a universitat) són els que realment construeixen el coneixement que després aprendran. Se'ls organitza en grups, se'ls assignen rols i han d'elaborar un producte que va des d'una presentació, o un document, fins a una escenificació teatral o un guió radiofònic, etc., representant el més ajustat possible les diferents postures dels rols. El seu inventor (Bernie Dodge) les defineix com: "... una activitat basada en una recerca guiada on la informació amb la qual els alumnes interactuen procedeix parcialment o totalment de recursos a Internet..."
En aquesta pàgina veureu el desenvolupament de les WebQuest a l'aula: http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=47280
La Comunitat Catalana de WebQuest té un bon recull de WQ classificades per idiomes, àrees i nivells que pots consultar: http://www.webquestcat.org/nivells.htm

-Desenvolupa el pensament crític dels alumnes.
-Fomenta el treball cooperatiu.
-Ofereix materials reals.
-Mostra els idiomes de forma natural, viva i actualitzada
-Possibilita la interacció amb especialistes, experts, autors i protagonistes.
-Facilita l’accés a fonts d’informacions diverses: text, imatge, so, gràfics, bases de dades, etc.
-Mostra un entorn de treball atractiu.
-Assegura un continu feedback.
-Integra les noves tecnologies a les aules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada