dimecres, 14 d’octubre del 2015

LES WEBQUEST

Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.

Continguts d'una WebQuest
  • La introducció, que presenta un plantejament general de la tasca.
  • La tasca en què s'identifica l'objectiu a assolir per tot el grup.
  • El procés, apartat on es descriuen els grups de treball, les tasques específiques que realitzaran i els recursos  que s'emprarque s'empraran.
  • L'avaluació, en què s'indiquen els aspectes que es valoraran.
  • La conclusió, que inclou unes reflexions finals sobre la tasca.
  • Els crèdits on s'inclouen les referències als materials utilitzats.



Per a què serveix una WebQuest  en la tasca docent?



La de les WebQuest, una estratègia didàctica en la qual els alumnes (des de meitat de primària fins a universitat) són els que realment construeixen el coneixement que després aprendran. Se'ls organitza en grups, se'ls assignen rols i han d'elaborar un producte que va des d'una presentació, o un document, fins a una escenificació teatral o un guió radiofònic, etc., representant el més ajustat possible les diferents postures dels rols. El seu inventor (Bernie Dodge) les defineix com: "... una activitat basada en una recerca guiada on la informació amb la qual els alumnes interactuen procedeix parcialment o totalment de recursos a Internet..."


En aquesta pàgina veureu el desenvolupament de les WebQuest a l'aula: http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=47280

La Comunitat Catalana de WebQuest té un bon recull de WQ classificades per idiomes, àrees i nivells que pots consultar: http://www.webquestcat.org/nivells.htm


-Desenvolupa el pensament crític dels alumnes.
-Fomenta el treball cooperatiu.
-Ofereix materials reals.
-Mostra els idiomes de forma natural, viva i actualitzada
-Possibilita la interacció amb especialistes, experts, autors i protagonistes.
-Facilita l’accés a fonts d’informacions diverses: text, imatge, so, gràfics, bases de dades, etc.
-Mostra un entorn de treball atractiu.
-Assegura un continu feedback.
-Integra les noves tecnologies a les aules.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada