diumenge, 29 de novembre del 2015

THE FLIPPED CLASSROOM

La classe inversa (en anglès, flipped classroom) és un sistema o forma d'aprenentatge en el marc d'un procés docent semipresencial (blended learning), segons el qual els estudiants aprenen nous continguts amb la visualització de vídeos de contingut educatiu, normalment a casa, per després realitzar els deures, activitats, problemes o exercicis que s'hi puguin vincular a l'aula i amb el suport personalitzat del professor.

La classe inversa suposa capgirar o invertir allò que s'ha considerat el sistema tradicional d'aprenentatge, en què els estudiants reben classes en una aula i fan deures, llegeixen textos, resolen activitats de consolidació, reforç o ampliació a casa, i realitzen proves o exàmens del que s'ha après de nou a l'aula. A l'aula capgirada, els estudiants estudien primer el tema o lliçó pel seu compte, fent servir vídeos educatius preparats pel professor o tercers; després, a classe apliquen els coneixements o competències adquirides resolent problemes, activitats, tasques de tipus pràctic. El professor dóna suport i ajuda els alumnes a resoldre activitats més que no imparteix la classe de la manera tradicional.
Els quatre Pilars del FLN són els següents:
·         Entorn flexible. Els educadors creen espais adaptables on els alumnes elegeixen quan i on aprenen. A més, els educadors que inverteixen les seves classes, són flexibles en les seves expectatives en els temps d'aprenentatge i en l'avaluació dels estudiants.
·         Cultura d'aprenentatge. El model d'aprenentatge Flipped canvia deliberadament la instrucció cap a un enfocament centrat en l'alumne, en qui el temps de classe es dedica a explorar els temes amb més profunditat i crear més oportunitats d'aprenentatge. Els estudiants participen activament en la construcció del coneixement, ja que participen i avaluen el seu aprenentatge d'una manera que pot ser personalment significativa .
·         Contingut intencional . Els educadors pensen contínuament sobre de com poden utilitzar el model FL per ajudar els estudiants a desenvolupar la comprensió conceptual i la fluïdesa de procediment. Els professors fan servir contingut intencional per maximitzar el temps de classe a fi d'adoptar mètodes i estratègies actives d'aprenentatge centrats en l'estudiant.
·         Educador Professional . Els educadors professionals observen contínuament els seus alumnes, proporcionant-los retroalimentació rellevant en cada moment així com avaluació del seu treball/feina. Els educadors professionals són reflexius en la seva pràctica, interactuen entre si per millorar la qualitat de la seva docència, accepten la crítica constructiva i toleren el “caos controlat a les seves aules”.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada