
La classe inversa suposa
capgirar o invertir allò que s'ha considerat el sistema tradicional
d'aprenentatge, en què els estudiants reben classes en una aula i fan deures,
llegeixen textos, resolen activitats de consolidació, reforç o ampliació a
casa, i realitzen proves o exàmens del que s'ha après de nou a l'aula. A l'aula
capgirada, els estudiants estudien primer el tema o lliçó pel seu compte, fent
servir vídeos educatius preparats pel professor o tercers; després, a classe
apliquen els coneixements o competències adquirides resolent problemes,
activitats, tasques de tipus pràctic. El professor dóna suport i ajuda els
alumnes a resoldre activitats més que no
imparteix la classe de la manera tradicional.
Els quatre Pilars del FLN són els següents:
·
Entorn flexible.
Els educadors creen espais adaptables on els alumnes elegeixen quan i on
aprenen. A més, els educadors que inverteixen les seves classes, són flexibles
en les seves expectatives en els temps d'aprenentatge i en l'avaluació dels
estudiants.
·
Cultura d'aprenentatge. El model d'aprenentatge Flipped canvia deliberadament la instrucció
cap a un enfocament centrat en l'alumne, en qui el temps de classe es dedica a
explorar els temes amb més profunditat i crear més oportunitats d'aprenentatge.
Els estudiants participen activament en la construcció del coneixement, ja que
participen i avaluen el seu aprenentatge d'una manera que pot ser personalment
significativa .
·
Contingut intencional . Els
educadors pensen contínuament sobre de com poden utilitzar el model FL per ajudar els estudiants a
desenvolupar la comprensió conceptual i la fluïdesa de procediment. Els
professors fan servir contingut intencional per maximitzar el temps de classe a
fi d'adoptar mètodes i estratègies actives d'aprenentatge centrats en l'estudiant.
·
Educador Professional . Els
educadors professionals observen contínuament els seus alumnes,
proporcionant-los retroalimentació rellevant en cada moment així com avaluació
del seu treball/feina. Els educadors professionals són reflexius en la seva
pràctica, interactuen entre si per millorar la qualitat de la seva docència,
accepten la crítica constructiva i toleren el “caos controlat a les seves
aules”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada